lørdag den 4. juni 2011

Tidligere indlæg

ONSDAG DEN 25. MAJ 2011
Hvor går grænsen - Alkoholen og de tabte kilo
Ved du at Sundhedstyrelsen skelner mellem høj- og lavrisikogrænse for indtag af alkohol?
Som kvinde anbefaler man at man indtager maksimum 7 genstande om ugen for mænd er det 21. Man anbefaler også at man ikke overskrider et indtag på mere en 5 genstande ved samme lejlighed. Kildehttp://www.sst.dk/publ/Publ2008/CFF/Alkohol/Alkohol_helbred2008.pdf

De fleste har hørt at alkohol nedsætter forbrændingen, men hvad sker der egentlig i forhold til vores vægttab når vi drikker alkohol?
Når du drikker alkohol får kroppen travlt med at forbrænde den energi der er heri. Kroppen vil altid vælge at forbrænde alkoholen før kulhydraterne og proteinet du ellers indtager gennem din kost. Den energi der er i kulhydrater og protein, lagres i stedet i fedtlagre og kan føre til overvægt.
Det betyder ikke at du skal drikker på tom mave! Tværtimod, sørg for at spise varieret og undgå for store mængder alkohol. med andre ord, vælg dine kalorier med omhu...
God fornøjelse!

TIRSDAG DEN 24. MAJ 2011
Ær dine tabte kilo
Mange af mine klienter synes at et vægttab på 1 kilo om ugen er alt for lidt. De omtaler dem som om de nærmest er ligegyldige. Men forestiller vi os et øjeblik, at vi er en måned fremme i tiden, det ene kilo er blevet til 4 kilo! Skuffelsen er vendt til stolthed og glæde over at have tabt 4 kilo...
Så ær alle dine tabte gram og kilo og ros dig selv hver gang du mærker at bukserne lidt nemmere lukkes eller du kan cykle lidt længere og lidt hurtigere.
Ær dig selv og din indsats for at lytte til din krop og dit indre. Ær dig! i stedet for at ærgre dig!
Indsendt af Hallberg-Dellgren kl. 12.29 


ONSDAG DEN 9. FEBRUAR 2011
Vi har alle prøvet at være ensomme. At føle os ensomme. Da min mor døde da jeg var 24 år oplevede jeg en intens følelse af ensomhed. I starten var det skræmmende og smerteligt. Men undervejs i sorgprocessen, blev den min ven. En ven som viste mig styrken i, at jeg nu vidste at der kun var mig, i mit liv, men at jeg til gengæld altid kunne stole på det. Jeg er min egen konstante i mit liv.
Denne viden har ofte givet mig styrke, når jeg har stået i svære situationer, hvor jeg har mistet eller på anden måde oplevet en sorg. At vide at mit grundfjeld altid er det samme, giver tryghed. jeg ved at ligemeget, hvad der sker i mit liv, er jeg altid med mig. Klippefast.
Indsendt af Hallberg-Dellgren kl. 03.16 0 kommentare


TORSDAG DEN 20. JANUAR 2011
Platon
Intet menneske der kender det gode vil vælge at handle anderledes. Når vi kender det gode, gør vi det gode.
Aristoteles
Godhed bygges på erfaring med gode handlinger. Når vi gør det gode, bliver vi gode.
Indsendt af Hallberg-Dellgren kl. 09.39 0 kommentarer 

ONSDAG DEN 19. JANUAR 2011
Twiiit twiiit
Indsendt af Hallberg-Dellgren kl. 07.00 0 kommentarer 


FREDAG DEN 30. JULI 2010
Kira betyder "Lille sol". For mig symboliserer det energi og glæde, en styrke der altid er i mig. Jeg tror at alle mennesker, besidder denne styrke, selv i de tider hvor vi frygter at have mistet denne energi, glæde og lys. Det er naturligvis individuelt hvad ordene "lille sol" betyder for os. Hvad mon de betyder de for dig?
Bloggen her skal handle om livet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar